San Francisco dag 1

14 augustus 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 1 in San Francisco.

Daar we gisteravond pas om 21h20 geland zijn en het toen al donker was, hadden we niet in de gaten welk weer we vandaag konden verwachten.  Guy had deze ochtend even gegoogled en er werd 24 graden voorspeld.  Ondertussen vermoeden we dat de temperatuur hier niet op dezelfde manier als bij ons wordt gemeten…  Zoals Marc Twain blijkbaar ooit moet gezegd hebben: I’ve never experienced a colder winter than the summer in San Francisco.  Volgens onze gids op de tourbus die we namen, zijn er verschillende microklimaten in San Francisco.  En dat zal best zo zijn, maar het microklimaat rond de Golden Gate Bridge is jammer genoeg wel overheersend… Ook jammer dat die geweldige bridge quasi niet te zien was en bijna volledig opging in de mist.

Verder hebben we wel al een schitterend beeld van de stad gekregen: na een zeer copieus ontbijt (wat blijkbaar toch standaard blijkt te zijn) in een breakfast-tent bij Fishermans Warf, hebben we een ferry- excursie in de haven gemaakt, met een rondvaart tot voorbij de Golden Gate Bridge, rond Alcatraz en met in de verte de Bay Bridge.  Onderweg zagen we massa’s bruine dolfijnen duikelen, waarvan we jammer genoeg geen enkele foto konden nemen.

Daarna hebben we wat gekuierd in de haven, om uiteindelijk bij pier 39 een open tourbus-rondrit te nemen.  Onze plannen voor deze stad zijn nog: een cable car nemen,te voet  helemaal naar boven op Lombard street te stappen en … gaan shoppen.  Ons hotel ligt op 50 m van Union Square, dus echt in het winkelcentrum.

Vanavond gaan we ofwel in de buurt ofwel in Little Italy iets gaan eten, om daarna toch vroeg onder de wol te gaan (jetlag).  Morgen hangen onze plannen af van het weer: bij mooi weer gaan we fietsen tot aan de overkant van de Golden Gate Bridge, naar Sausalito.  Bij slecht weer zullen we vermoedelijk eerder vertrekken, richting Yosemite en er een sightseeing tour van maken.

1. Hilda:
    18 augustus 2012
    Een ongemakkelijke vliegstoel en smal bed van de 1ste dag/nacht waren vlug vergeten bij de belevenissen van jullie dag in San Francisco. Mooie foto's hebben jullie daar genomen!