Vertrek

13 augustus 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan (5h45) om zeker om 7h00 in de luchthaven te zijn, gezien we niet zeker waren dat we wel een zetel op de vlucht naar New York zouden hebben.   Ik en de kids waren snel zeker van een stoel op de vlucht naar New Ark, maar Guy moest wachten tot 9h00 om uiteindelijk toch te horen dat hij met onze vlucht mee kon.  Uiteraard zaten we niet bij elkaar (de kids hadden wel een geweldige zitplaats aan de nooduitgang en ik zat erachter), want diegene die naast mij geboekt zat, wilde niet van plaats wisselen met Guy, gezien hij een windowseat verkoos (om de ganse vlucht te slapen met het rolluikje dicht).  Behalve het eten aan boord, viel de vlucht goed mee (geweldig film-aanbod en voor de kids talloze games on demand).  In New Ark viel het passeren door de douane en het ophalen van de bagage ook mee (heeft al bij al een uur geduurd), daarna een taxi genomen naar JFK (nog eens 45 min) om daar dan een uur aan te schuiven aan een self-check-in… verschrikkelijk slecht systeem…  De vlucht naar San Francisco viel veel minder mee (misschien ook omdat we ondertussen toch al 18 uur op waren, waarvan we al 8 ½ uur in een vliegtuig gespendeerd hadden).  Veel minder beenruimte, geen eten of drank, geen films of games on demand.  Geprobeerd wat te slapen, maar dat is natuurlijk niet evident.  Na nog eens 6 uur vliegen, kwamen we in San Francisco aan om 21h20 plaatselijke tijd (dat is 6h20 belgische tijd, dus meer dan 24 uur op).

Op de luchthaven hebben we vrij snel onze huurauto gevonden: niet wat we besteld hadden (een Chevy Impala), maar het valt best mee (een spiksplinternieuwe Nissan Altima).  Maar dan… de weg naar ons hotel… Niet simpel in het donker, met een GPS die niet werkt en een Guy, die niet geslapen heeft… uiteindelijk toch goed gearriveerd in ons hotel om 23h20.  Vrij kleine kamer met 2 redelijk smalle 2 persoonsbedden, maar alles is beter dan een oncomfortabele vliegtuigstoel.

1. Hilda:
    18 augustus 2012
    Zo te zien spannend vertrek. Bleef iedereen er rustig onder ? Jullie zullen wel moe gerweest zijn.