Lake Powell en pPage NP

22 augustus 2012 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Na een bezoek  aan de dam van Lake Powell, vertrokken we gisterochtend naar Kayenta, ons slaapstadje voor het bezoek aan Monument Valley.  Net zoals Page in the middle of nowhere ligt, ligt Kayenta en Monument Valley dat ook.  Ondanks het dorre landschap, wat laat vermoeden dat het daar in de zomer ook superheet is, is de temperatuur daar zeer gematigd, met een aangename wind.

Ons bezoek aan Monument Valley begon met een discussie met enkele Navajo indianen over de prijs voor een "private guided tour".  Waar ze eerst 300 dollar voor vroegen, hebben we uiteindelijk gekregen voor 100 dollar.

Het bezoek zelf was geweldig.  Onze Navajo gids, Denny, heeft ons 3 uur lang rondgeleid langs de meeste zandsteenrotsen, telkens met een verhaal en een naam er voor.  Het licht in Monument Valley is gekleurd naar de kleur van de roze-rode zandsteen, zelfs de wolken die erboven hangen, zijn roze-rood gekleurd.

De tocht vanuit Monument Valley naar de Grand Canyon was 180 mijl, en we deden er 3 uur over, weeral langs uitgestrekte dode en dorre vlaktes.  Behalve wilde paarden, kwamen we niet veel levende wezens tegen.

In de grand canyon, hadden we als eerste contact met weeral enkele grote volwassen herten, die over de weg stapten.  Het weer is hier momenteel wel een tegenvaller; gietende regen.  Hopelijk is dat tegen de ochtend voorbij.